Kirkko puhuu Porissa tapamaallisuudesta

Katuperformanssi käynnistää kirkon osuuden Porissa Suomi Areenalla. Pohdinnassa on uusi käsite "tapamaallisuus".

Kirkko virittää inspiroivia keskusteluja katuperformanssin voimin heinäkuun puolivälissä Porissa SuomiAreenalla. Luvassa on myös muun muassa musiikillisia elämyksiä sekä suuri uskontokeskustelu, jossa kohtaavat kristinuskon, juutalaisuuden ja islamin edustajat.

Katuperformanssi kimmokkeena keskusteluille14.7-16.7. kirkkoveneen, Kansalaistorin ja Raatihuoneen (14.7.) liepeillä.
Kirkko Porissa ja Allegra Lab Helsinki -yhdistys esittävät Porissa kysymyksen: "Kärsitkö tapamaallisuudesta?" Katuperformanssin voimin kirvoitetaan kansalaisia pohtimaan omaa suhdettaan kirkkoon, kristillisyyteen ja hengellisyyteen. Näistä teemoista kiinnostuneille tarjotaan mahdollisuus keskustella sekä projektin vetäjien että kirkon työntekijöiden kanssa.

Minkälaista debattia syntyy, kun kolmen eri maailmanuskonnon edustajat nousevat yhtä aikaa lavalle tiistaina 14.7.  Kiihkeänä roihuavaa väittelyä, diplomaattista hymistelyä - vai jotain siltä väliltä?
Luterilaista kirkkoa edustaa Turun piispa Kaarlo Kalliala ja Helsingin juutalaista seurakuntaa Yaron Nadbornik. Islamia edustavan keskustelijan nimi ei vielä kesäkuun lopussa ollut selvillä.
Keskustelua luotsaa piispa Kallialan erityisavustaja Jaakko Heinimäki.

Kirkon SuomiAreenan tapahtumia voi seurata Facebookissa Kirkko Suomessa -sivulla ja twitterissä hashtageilla #suomiareena, #kirkko ja #tapamaallisuus.

2015-07-09 10:13:01.0