Yli kaksisataa ihmistä liittyi seurakuntaan alkuvuonna

Kirkkoon liittymis- ja kirkosta eroamisluvut ovat Jyväskylän seurakunnan kannalta paremmat kuin vuosiin.

Jyväskylän seurakuntakin on saanut osansa kasvaneista kirkkoonliittyjämääristä. Kesäkuun loppuun mennessä liittyjiä oli 222. Eronneiden määrä oli edelleen liittyjien määrää suurempi eli 353, mutta eroamisen kasvu on taittunut.
- Luvut ovat seurakunnan kannalta paremmat kuin vuosiin. Ensimmäisen puolen vuoden aikana kirkkoon liittyminen on lisääntynyt merkittävästi ja vastaavasti kirkosta eroaminen vähentynyt merkittävästi. Viimeisen kolmen kuukauden aikana liittymis- ja eroluvut ovat saman sataluvun sisällä, toteaa kirkkoherra Arto Viitala.

Huhti-kesäkuun aikana liittyneitä oli 102 ja eronneita 187.
- Näyttäisi siltä, että kirkon jäsenyydessä on nyt jo käynnissä tietty vakautumisen aika. Erityisen ilahduttavaa on kirkkoon liittyneiden määrän runsas kasvu. Lisäksi kastettujen lasten määrä on pysynyt Jyväskylässä yhä korkeana, Viitala toteaa.

Innokkaimpia kirkkoon liittyjiä ovat olleet 18-39-vuotiaat. Suurin eropiikki taas on 18-29-vuotiaiden kohdalla.

2015-07-27 13:49:12.0