Kirkkovaltuuston päätöksiä

Kirkkovaltuusto palautti leirikeskusasian jälleen valmisteluun

Päätös Jyväskylän seurakunnan leirikeskusten kohtalosta venyy edelleen. Tiistaina kokoontunut kirkkovaltuusto ei hyväksynyt leiritoiminnan ja –tilojen kehittämissuunnitelmaa, vaan palautti asian valmisteluun.

Kirkkoneuvoston aiemmin hyväksymän kehittämissuunnitelman mukaan seurakunnalla olisi kymmenen vuoden kuluttua vain yksi oma leirikeskus. Vesalan uudisrakennusinvestointia ryhdyttäisiin valmistelemaan ja samalla selvitettäisiin mahdollisuudet toiminnan keskittämisestä Vesalassa nykyisin luento- ja majoitusrakennuksena toimivaan Verkkoon.

Pipsa Wilhelmsin tekemä ja Mia Puolimatkan sekä useiden muiden kannattama esitys asian palauttamisesta voitti äänestyksen 27-10. Kirkkovaltuusto käsittelee asiaa seuraavan kerran aikaisintaan toukokuussa.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888, kirkkoherra Arto Viitala 0400 540 490

2017-12-19 21:25:30.0