Kirkkoneuvoston päätöksiä

Rippikouluun edelleen yli tuhat nuorta

Jyväskylän seurakunnan rippikouluihin osallistuu tänä vuonna hieman reilut tuhat nuorta. Koko ikäluokka on vajaat puolitoista tuhatta.

Rippikouluryhmiä on yhteensä 46. Rippileirejä järjestetään 40, joista yhdeksän on teemarippikouluja ja yksi kehitysvammaisten pienryhmärippikoulu. Teemaleirejä on tarjolla muun muassa musiikkiin, jalkapalloon ja taiteeseen painottuvina. Päivärippikouluja järjestetään kuusi, joista yksi on erityisnuorille suunnattu selkokielinen rippikoulu.

Rippikoululeireistä 25 pidetään seurakunnan omissa leirikeskuksissa. Vesalan, Koivuniemen ja Mutasen lisäksi leirejä järjestetään myös muun muassa Virroilla, Kuusamossa ja Kannonkoskella. Kaksi leiriä pidetään Virossa.

Seurakunnalta avustusta järjestöille

Jyväskylän seurakunta avustaa paikallisia yhdistyksiä ja kuoroja vajaalla 15 000 eurolla. Kuoroista suurimman avustuksen, 2000 euroa kukin, saavat Kuomu ry, Lauluyhtye Lux Auribus ja Palokan kirkkokuoro. Paikallisista yhdistyksistä suurimman tuen, 1000 euroa, seurakunta myöntää Jyväskylän NMKY:lle, Jyväskylän NNKY:lle sekä Vaajakosken suvanto ry:lle. Valtakunnallisista toimijoista suurimman tuen saa Herättäjä-Yhdistys ry, 1000 euroa.

Seurakunta pienensi valtakunnallisten toimijoiden avustuksia, mutta muutoin talousarvioavustukset noudattavat edellisvuosien tasoa. Kaiken kaikkiaan seurakunnan talousarvioavustuksia haettiin noin 45 000 euron edestä, ja niitä myönnettiin yhteensä 15 300 euroa. Avustusten keskeisenä periaatteena on ollut yhteistyö seurakunnan kanssa ja sen merkitys seurakunnan toiminnassa.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888

Wed Feb 21 19:55:00 EET 2018