Kirkkoneuvoston päätöksiä

Jyväskylän seurakunnan kirkkoneuvosto käsitteli keskiviikon kokouksessaan leirikeskusratkaisua, jonka kirkkovaltuusto viime joulukuussa palautti uudelleen käsiteltäväksi.

Viranhaltijavalmistelun mukaan seurakunnan leiritoiminta tulee keskittää Vesangassa sijaitsevaan Vesalan leirikeskukseen. Nykyisen päärakennuksen tilalle rakennettaisiin uusi leirikeskus. Selvityksen mukaan leirikeskustoiminnan keskittäminen Vesalaan on tarkoituksenmukaisin ratkaisu niin taloudellisesti, teknisesti kuin leiritoiminnan tarpeet huomioiden. Suunnittelun pohjana on ollut visio yhden leirikeskuksen mallista.

Kirkkoneuvosto päätti pyytää asiasta vielä lausunnon yhteisen seurakuntapalvelun johtokunnalta sekä kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunnalta.

Johtokuntien lausunnot esitetystä vaihtoehdosta tuodaan kirkkoneuvoston toukokuun kokoukseen. Kirkkovaltuusto saa päätettäväkseen leirikeskusten kohtalon niin ikään toukokuussa.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen, p. 050 340 9888.

2018-04-18 20:42:00.0