Kirjailija Aino Suhola ja piispa Simo Peura Merimieskirkon kesäjuhlilla Keltinmäen kirkolla

Jyväskylän seurakunta isännöi tänä vuonna Merimieskirkon kesäjuhlia 11.-12.8. Keltinmäen kirkolla. Kesäjuhla on kaikille avoin ja ilmainen tapahtuma.

Lauantain vetonaulana toimii kirjailija Aino Suhola. Lapuan hiippakunnan piispa Simo Peura saarnaa sunnuntain juhlajumalanpalveluksessa.

Poimintoja ohjelmasta:

Lauantai

10.30-12.00 Kanssasi keskipenkillä juhlien avaus.

Vapaehtoisissa on voimaa Merimieskirkolla kotona ja maailmalla. Musiikkia ja yhteislaulua, mukana hanuristi Erkki Autio.

16.00-18.00 Minä soudan, sinä huopaat – vai miten se nyt meni. Kirjailija Aino Suhola pakinoi yhteisöllisyydestä. Musiikista vastaavat Anu Mäki-Latvala ja Piia Laasonen.

Piknik-päivällinen (10 euroa).

sunnuntai

10.00 Juhlajumalanpalvelus. Piispa Simo Peura saarna, liturgina aluekappalainen, rovasti Eivor Pitkänen.

Merimiespastorit saarnaavat alueen muissa kirkoissa:

10.00 Palokka, kirkko: Katri Oldendorff
10.00 Muurame, kirkko: Jaakko Laasio
11.00 Kuokkala, kirkko: Marjaana Härkönen
12.00 Huhtasuo, Huhtakoti: Hanna Vuollo

Suomen Merimieskirkko on itsenäinen, vuonna 1875 perustettu yhdistys. Merimieskirkko toimii ulkomailla asuvien ja liikkuvien suomalaisten parissa sekä tekee kansainvälistä merenkulkijatyötä Suomen satamissa. Merimieskirkko on kumppani kotona ja maailmalla. Kuka tahansa saa tulla merimieskirkolle: vuonna 2017 työssä kohdattiin lähes 300 000 ihmistä.

Kotimaan kansainväliset merimieskirkot palvelevat HaminaKotkassa, Helsingin Vuosaaressa ja Hernesaaressa (kesäkausi), Turussa, Raumalla, Kokkolassa, Oulussa ja Kemi-Torniossa. Ulkomailla Merimieskirkolla on toimipaikka Saksassa, Belgiassa, Hollannissa, Isossa-Britanniassa ja Kreikassa. Lisäksi yhdistys harjoittaa toimintaa Irlannissa, Luxemburgissa, Puolassa ja Kaakkois-Aasiassa.

http://www.merimieskirkko.fi/ ja http://www.facebook.com/Merimieskirkko

Lisätietoja: