Rauhan futis –tapahtuma rakentaa yhteenkuuluvuutta

Kaikenikäisten leikkimielinen jalkapallotapahtuma Peace Ball – Rauhan futis järjestetään Huhtasuon liikuntapuistossa maanantaina 20.8. klo 18-20.

JJK Jyväskylän edustusjoukkueen pelaajat neuvovat jalkapallokikkoja. He toimivat myös tuomareina lyhyissä leikkimielisissä otteluissa. Ilmaisten arpajaisten palkintona on jalkapallo JJK:n pelaajien nimmareilla.

Puffetin tuotto ohjataan Kirkon ulkomaan avun hyväksi.

Peace United on Kirkon ulkomaanavun formaatti, jossa ajatuksena on välittää rauhan sanomaa tavallisten, erilaisten ja eri-ikäisten ihmisten välille. Peace United -ottelun tavoitteena on lisätä joukkueen tuomaa turvaa sekä yhteenkuuluvuuden tunnetta ja luoda uusia kontakteja. Pelaaminen helpottaa sopeutumista vallitseviin olosuhteisiin ja lisää eritaustaisten ihmisten yhteisymmärrystä. Liikunta ja pelaaminen voivat kasvattaa rauhaan.

Yhteistyössä ovat mukana Jyväskylän seurakunta, JJK Jyväskylä sekä Ihmisten ilmoille -hanke Huhtasuolta.

- Järjestämme yhteisöllisen ja kaikille avoimen tapahtuman nimenomaan Huhtasuolla, missä on paljon maahanmuuttajia. Haluamme tuoda seurakuntaa ja työntekijöiden kasvoja tutuiksi. Jeesus toimii kentällä ja kentänlaidallakin - siellä missä kaksi tai useampi tyyppi kohtaavat, toteaa Jyväskylän seurakunnan varhaiskasvatuksen ohjaaja Anne Kettunen.

-Lähdimme mielellämme mukaan Rauhan futikseen. Tapahtuma sopii edustusjoukkueemme kantavaan teemaan kausilla 2018-2019, joka on #Äläkiusaa –kampanja. Haluamme ehkäistä kiusaamista kaikissa yhteisöissä kuten urheiluseuroissa, kouluissa ja työpaikoilla, sanoo JJK:n edustusjoukkueen kapteeni Tommi Kari.

2018-08-14 11:20:00.0