Tapiolan kuoro ja Vox Aurea esittävät Sibeliusta

Tapiolan kuoro on ensimmäinen lapsikuoro maailmassa, joka esittää kokonaisen konsertillisen Sibeliuksen kuoroteoksia. Se esiintyy Taulumäen kirkossa Vox Aurean kanssa ensi perjantaina
4233930_tapiolan kuoro_M.jpg

Yksi Suomen tunnetuimmista lapsi- ja nuorisokuoroista esiintyy Jyväskylässä Vox Aurean kanssa Taulumäen kirkossa. Kuorot konsertoivat ensimmäistä kertaa yhdessä.

Tapiolan kuoro on ensimmäinen lapsikuoro maailmassa, joka esittää kokonaisen konsertillisen Sibeliuksen kuoroteoksia. Siihen on syynsä: Sibelius ei koskaan säveltänyt lapsikuorolle. Tämä ei kuitenkaan estänyt taiteellista johtajaa Pasi Hyökkiä, joka päätti tehdä Sibeliuksen rakastetuimmista seka- ja mieskuorolauluista lapsikuoroversioita säveltäjämestarin 150-vuotisjuhlavuoden kunniaksi.
Sibelius Tapiolan kuorossa -konsertissa esiintyy myös jyväskyläläinen Vox Aurea johtajanaan Sanna Salminen. Kahden kuoron taustoista löytyy yksi yhteinen tekijä: Kari Ala-Pöllänen, joka on ollut molempien kuorojen pitkäaikainen johtaja.
Konsertti kuullaan Taulumäen kirkossa perjantaina 2.10. klo 19.
Liput Lippupisteestä (17,50 / 12,50 €) ja tuntia ennen ovelta.

www.tapiolankuoro.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Mon Sep 28 09:28:01 EEST 2015