Vaalien äänikuningatar Raija Pekkarinen

Jyväskyläläiset äänestivät seurakuntavaalien äänikuningattareksi 67-vuotiaan Raija Pekkarisen (Keskusta ja sit.). Pekkarinen sai vaaleissa 324 ääntä. Yli 300 äänen rajapyykin pääsivät viime vaalien äänikuningas Heikki Tynkkynen (Keskusta ja sit.) 316 äänellä sekä Eero Katainen (Kristillisten perusarvojen puolesta) 310 äänellä.

Vertauslukujen suhteessa kärkikolmikoksi muodostui Raija Pekkarinen, 247 ääntä saanut Raija Sipinen (Kokoomus ja sit.) sekä 252 saanut Mauri Tervonen. Uutena valtuustoon noussut Tervonen jäi hiljattain eläkkeelle Huhtasuon aluekappalaisen virasta.

Nyt valituista valtuutetuista 19 on uusia, vanhoista valtuutetuista 20 säilytti paikkansa. Nykyisistä valtuutetuista tuoreille kasvoille saivat tehdä tilaa muun muassa Marjatta Hynynen (SDP ja sit.), Erkki Puhalainen (Seurakuntaväki), Maria Taivassalo (Seurakuntaväki), Eero Kuusela (Kokoomus ja sit.), Pirkko Weijo (Keskusta ja sit.) sekä Pauli Hintikka (Keskusta ja sit.).

2018-11-19 01:53:00.0