Lähetysseura kouluttaa seurakuntia turvapaikanhakijoiden vastaanottoon

Suomen Lähetysseura on aloittanut Hyvää turvaa -koulutuksen turvapaikanhakijoita vastaanottaville seurakunnille. Ensimmäinen koulutus oli syyskuun lopussa Joensuussa.

Erityisesti seurakuntien tarpeisiin kehitetty koulutuskokonaisuus keskittyy globaalin pakolaisuuden syihin ja mittakaavaan, kulttuurien kohtaamiseen sekä hyviin käytäntöihin vaikeista olosuhteista tulevien ihmisten kohtaamisessa. Pakettiin sisältyy turvapaikanhakijoiden vastaanotto- ja majoitustoiminnassa tarvittavia perusvälineitä, kuten konfliktitietoisuutta sekä psykososiaalisen tuen perusteita.

Joensuussa 30.9.2015 toteutetun päivän mittaisen avauskoulutuksen osanottajat pitivät sisältöä ajankohtaisena sekä kiinnostavana. Kun valtaosa Suomeen saapuvista turvapaikanhakijoista tulee tällä hetkellä Lähi-idästä, islamilaisen kulttuurin kohtaamiseen liittyviä kysymyksiä käsiteltiin paljon. Seuraava koulutus järjestetään Laitilassa 16.10.

Suomen Lähetysseura on evankelisluterilaisen kirkon lähetysjärjestö ja Suomen suurimpia kehitysyhteistyötä tekeviä järjestöjä. Se työskentelee 30 maassa lähes sadan paikallisen kirkon ja järjestön kanssa.

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2015-10-05 09:45:41.0