Vesalan hankesuunnitelma nytkähti eteenpäin

Jyväskylän seurakunnan leirikeskushanke otti maanantaina askeleen eteenpäin, kun kirkkoneuvosto hyväksyi Vesalan uudisrakennuksen hankesuunnitelman. Suunnitelman mukaan uudisrakennuksen kokonaispinta-ala on 1 835 bruttoneliömetriä ja saunarakennus 145 bruttoneliömetriä. Hankkeen enimmäiskustannusarvioksi neuvosto päätti 5,7 miljoonaa euroa (alv 0%).

Tuulikki Väliniemi esitti Inkeri Tuunasen kannattamana hankesuunnitelman hylkäämistä. Pohjaesitys jäi kuitenkin voimaan äänin 8-4. Asia menee kirkkovaltuuston päätettäväksi ensi viikolla.

Uusi hankesuunnitelma on seurakunnan leirikeskusstrategian mukainen eli mahdollistaisi kahden yhtäaikaisen rippikouluryhmän järjestämisen. Näiden lisäksi tilat mahdollistavat myös yhtäaikaisen päiväkäyttöryhmän.

Jyväskylän seurakunta on tehnyt aiemmin päätöksen yhteen leirikeskukseen siirtymisestä.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888

2018-12-03 19:34:00.0