Jyväskylän seurakunta mukana Earth Hour -tempauksessa

Ympäristöjärjestö WWF:n järjestämä Earth Hour on maailman suurin ilmastotapahtuma, johon voivat osallistua kaikki. Tapahtuman aikana lauantaina 30.3. kello 20.30–21.30 voi turhat valot sammuttamalla ilmaista symbolisesti huolensa ympäristön tilasta päättäjille.

Myös Jyväskylän seurakunta osallistuu tapahtumaan sammuttamalla valot Kuokkalan, Säynätsalon, Taulumäen ja Korpilahden kirkoissa sekä Palokan ja Tikkakosken seurakuntakeskuksissa.

Earth Hour järjestettiin Suomessa ensimmäisen kerran vuonna 2009, ja Jyväskylän seurakunta on osallistunut tapahtumaan samasta vuodesta lähtien. Viime vuonna maailmanlaajuisessa tapahtumassa oli mukana 188 maata ja maantieteellistä aluetta sekä miljoonia yksityishenkilöitä, yhteisöjä ja yrityksiä.

Earth Hour

Thu Mar 28 13:11:00 EET 2019