Lehtisaaren kesäkausi päättyy

lehtisaari_THUMB.jpg

kuva: Sami Saarenpää

Lehtisaaren kesäkauden kruunaa päättäjäismessu sunnuntaina 11.8. klo 15.00. Messussa liturgina toimii Heli Ahonen, ja musiikista vastaa Les Trois Blondes. Trio, jonka muodostavat Piia Laasonen, Anu Mäki-Latvala ja Esko Turpeinen jatkaa vielä päättäjäispäivänä omalla konsertilla klo 17.00.

Lehtisaaressa on heinä-elokuun vaihteeseen mennessä vieraillut tänä kesänä jo lähes 6000 kävijää. Saaren kävijämäärä on kasvanut edellisiin kesiin nähden, vaikka saari on edelleen vailla päärakennusta. Rakennus tuhoutui tulipalossa kesällä 2016.
-  Tänä kesänä erityisesti lapsiperheet ovat löytäneet saaren. Hiekkalelut ja onget ovat olleet ahkerassa käytössä, toteaa Lehtisaaren kesäkodin vastaava ohjaaja Reetta Suonpää.

Lehtisaaren kesäkodin rantasauna oli tämän vuotisen Keski-Suomen Saunamaakuntaviikon suosituin kohde. Viikon aikana saaressa vieraili yli 900 kävijää, kommentoi Lakeland – Jyväskylä Region –hankkeen projektiassistentti Tuomas Paloniemi Visit Jyväskylästä.

Varsinaisten päättäjäisten jälkeen saari on auki vielä kahtena seuraavana viikonloppuna 16.-18.8. ja 23.-25.8. Tuolloin saari on auki perjantaina klo 15-21, ja lauantaina ja sunnuntaina klo 12-21.
-  Lauantaina 24.8. vietetään saaren venetsialaisia jo hieman ennakkoon. Juhlan kunniaksi suunnitteilla on kokko ja hieman pidempi aukioloaika iltaan, kertoo Reetta Suonpää.

Saareen pääsee Viitaniementien päässä sijaitsevan kääntöpaikan kohdalta laiturista. Vene noutaa vierailijat tasatunnein.
 Lehtisaari on Tuomiojärvellä sijaitseva Jyväskylän seurakunnan nuorisotyön ylläpitämä kesämökki, jonne ovat kaikki tervetulleita.

Lehtisaaren kotisivut:

2019-08-08 16:23:00.0