Kuorolaulua 160 vuotta: Keltinmäki ja Palokka juhlivat

Palokan kirkkokuoro on toiminut sata vuotta, Keltinmäen kuoro taas juhlii kuusikymppisiään. Molemmat kuorot viettävät juhlaa laulaen ensi sunnuntaina.
5438725_KIKU-3_L.jpe

Palokan kirkkokuoron sataa vuotta juhlitaan Palokan kirkon messussa, kahvein sekä säveljuhlassa sunnuntaina 15.11. klo 10. Yhteisessä suurkuorossa esiintyvät Palokan kirkkokuoron lisäksi entisen Jyväskylän maaseurakunnan kuorot Tikkakoskelta ja Vaajakoskelta. Juhlassa esiintyvät myös entiset johtajat Heikki Tynkkynen ja Jukka Hassinen sekä nykyinen johtaja Pertti Tahkola.

Myös Keltinmäen Seurakuntakuoron 60-vuotiskonsertti kuullaan sunnuntaina 15.11. klo 14 Keltinmäen kirkossa. Kuoroa johtaa kanttori Petri Lintunen, mukana Mirkku Ridanpää ja soitinyhtye. Vapaa pääsy.
Kuorossa on noin 30 laulajaa. Ohjelmistossa on psalmimusiikkia ja ehtoollislauluja sekä kirkkovuoden suurten juhlien lauluja.Konsertti esittelee kuoron viime vuosien aktiivisuutta. Lauluja on eri puolilta maailmaa kuten Afrikasta ja Lähi-Idästä. Perinteisemmän ohjelman jälkeen mukaan liittyy myös soitinyhtye. Juhla on iloinen ja rento tilaisuus monipuoliselle musiikille – aivan kuten kuoron henkikin on: musiikillista yhdessäoloa hymyn ja naurun kera syvien asioiden äärellä

Thu Nov 12 09:44:07 EET 2015