Kipinän uudet maalaukset julkistetaan 10.9.

Anna_Ruth_Kuvaaja_Atte_Sauranen2019.jpg

Taiteilija Anna Ruth maalaa alttaritaulua Kipinään. Kuva: Atte Sauranen

Taiteilija Anna Ruth maalaa kaksi puhuttelevaa maalausta Kipinään eli Jyväskylän seurakunnan tiloihin kauppakeskus Sepässä. Maalaukset valmistuvat suoraan seinäpinnalle.

Alttarimaalaus valmistui kesäkuussa, ja kahvilatilaan sijoitettu maalaus valmistuu syyskuun alussa.

"Kipinään haluttiin luoda teoksia, jotka sanoittavat kristillistä sanomaa puhuttelevalla ja urbaanilla tavalla. Anna Ruth kuvaa teoksissaan Kristuksen roolia nykyajan maailman keskellä. Maalaukset kuvastavat upealla ja ajankohtaisella tavalla sekä maailman hätää, että Jeesuksen tuomaa toivoa”, kertoo Huhtasuon aluekappalainen Paulus Pikkarainen.

Jyväskylän seurakunta järjestää maalausten julkistamistilaisuuden tiistaina 10.9.2019 klo 18. Anna Ruth kertoo tilaisuudessa tarinat taideteosten takana.

Toivotamme kaikki taiteesta kiinnostuneet tervetulleiksi julkistamistilaisuuteen.

Ohessa kuva Anna Ruthista maalaamassa alttaritaulua (Kuva: Atte Sauranen).

Lisätietoja:

Paulus Pikkarainen