Suomen Lähetysseuran joulukeräys rauhantyölle

Suomen Lähetysseura kerää tänä jouluna varoja rauhantyölle. Se on myös Kauneimmat Joululaulut -kampanjan teemana.

– Jos ratkaisuja konflikteihin ei löydy, maailman pakolaisvirroille ei näy loppua, toteaa Suomen Lähetysseuran vaikuttamistyön päällikkö Kristiina Rintakoski.

Lähetysseura toimii useissa maissa, joissa sota, etnisten tai uskonnollisten ryhmien väliset jännitteet tai piittaamattomuus ihmisoikeuksista vaikuttavat ihmisten elämään. Rauhan ja sovinnon haasteet ovat erityisesti esillä Lähetysseuran yhteistyökumppaneiden työssä Kolumbiassa, Nepalissa, Israelissa, Palestiinassa, Etiopiassa, Myanmarissa, Syyriassa ja Pakistanissa.

– Emme voi odottaa, että konflikti menee ohi ja käynnistää vasta sitten kirkollista ja kehitysyhteistyötä. Työmme on rinnalla kulkemista myös vaikeina aikoina, Rintakoski toteaa.

– Raamatussa rauhan ja sovinnon sanoma on hyvin vahva. Raamattu ja kristillinen ajattelu ovat vaikuttaneet paljon rauhantyön teoriaan ja käsitteisiin. Siten rauhantyö on myös kristillisen lähetysjärjestön tehtävä, Rintakoski sanoo.

Rintakosken mukaan Lähetysseuran rauhantyö tähtää erityisesti kirkkojen, kansalaisyhteiskunnan ja yksilöiden osaamisen ja voimavarojen vahvistamiseen, jotta nämä voivat toimia rakentavasti konfliktitilanteissa, saada äänensä kuuluviin rauhanprosessissa ja osallistua siihen eri tasoilla.

– Rauhanprosessissa osallisuuden varmistaminen on tärkeää, jotta siinä kuuluu muidenkin kuin eliitin ääni. Kirkkojen työn kautta rauhan ja demokratian keskustelu tavoittaa myös ne ryhmät, jotka monesti jäävät rauhanprosessien ulkopuolelle. Se on meidän kumppaniemme työn vahvuus, Rintakoski sanoo.

Lisätietoa www.kauneimmatjoululaulut.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Osallistu Lähetysseuran joulukeräykseen:

• Osallistu seurakuntasi Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuteen ja anna lahjasi kolehtihaaviin.
  • Soita numeroon 0600 11315 (15,36 € + pvm).
  • Lähetä tekstiviesti JOULU5 (5€) tai JOULU10 (10€) numeroon 16155.
  • Lahjoita pankkitilille IBAN: FI38 8000 1400 1611 30, BIC: DABAFIHH, viestiksi 1JOU15.
  • Lahjoita verkossa osoitteessa www.kauneimmatjoululaulut.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2015-12-09 11:01:12.0