Kirkoissa käytiin jouluna ahkerasti

Jyväskylän seurakunnan joulun jumalanpalveluksissa ja hartauksissa oli lähes 8500 kävijää. Myös Kauneimpien joululaulujen suosio on säilynyt vuodesta toiseen. Kaikissa Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksissa, joita Jyväskylän seurakunnassa oli noin 70, oli yhteensä 13500 osallistujaa.
Konsertteja kirkoissa järjestettiin joulukuussa yli 30. Pelkästään Taulumäen kirkossa pidetyissä konserteissa oli lähes 7000 kuulijaa.
- Kävijöiden korkea määrä niin jumalanpalveluksissa kuin musiikkitilaisuuksissa kertoo siitä, että kirkolla on selkeästi tarjota jotakin sellaista, joka on ihmisille merkityksellistä. Ilahduttavaa on myös se, että tilaisuuksia on ollut mukana paljon lapsiperheitä, kanttori Jukka Hassinen huomauttaa.
Joulun musiikkitilaisuuksien, sekä konserttien että Kauneimpien joululaulujen, suosio on suuri. Konserttikävijöitä riittää niin kotimaan eturivin artistien kuin paikallisten kuorojen joulukonsertteihin.
- Kaikilla solisteilla, yhtyeillä ja kuoroilla on oma kuulijakuntansa. Monipuolinen konserttitarjonta on tärkeää ja sitä kannattaa vaalia, Hassinen toteaa.

Mon Dec 28 13:56:35 EET 2015