Pelastusarmeijan Joulupata tuotti Jyväskylässä 51 155 euroa

Joulupatakeräyksen tuotolla autetaan vähävaraisia perheitä Jyväskylässä. Reilun 50 000 euron lisäksi keräys tuotti vaatteita ja lasten tarvikkeita joululahjoiksi sekä kirpputorivaatteita.

Pelastusarmeijan perinteinen Joulupatakeräys keräsi 51 155 euroa. Keräyspatoja oli seitsemän, Kompassin lisäksi kuudessa eri kauppakeskuksessa.

Rahan lisäksi keräys tuotti kaksisataa säkillistä lasten tavaroita ja uusia vaatteita ja muita tarvikkeita. jotka jaettiin jo jouluksi perheisiin. Kirpputoritavaraa tuli noin 1500 säkkiä.

Tuotto oli hiukan pienempi kuin viime vuonna, vapaaehtoisten määrässä sen sijaan syntyi uusi ennätys.
- Kerääjiä oli kaikkiaan 171, ja heistä yli 80 prosenttia Pelastusarmeijan ulkopuolelta, varainhankintavastaava Osmo Halonen kiittelee yhteistyötä.

Uusimpia yhteistyökumppaneita olivat Tourulan Rotaryt, Satamaseurakunta, Jyväskylän evankelisluterilainen seurakunta sekä Cimson Yrityspalvelut Oy ja Cimson Koulutuspalvelut Oy.

- Jyväskylän kaupungin tilapalvelu antoi käyttöömme välivaraston kirpputoritavaroille ja Käyttöauto Oy pakettiauton koko Joulupata-ajaksi, Halonen kertoo.

Joulupatakeräyksen tuotto jaetaan vähävaraisille perheille Jyväskylässä.

Fri Jan 08 12:46:00 EET 2016