Seurakunta varautuu koronavirukseen

Jyväskylän seurakuntaan on tullut paljon yhteydenottoja, joissa kysytään, perutaanko seurakunnan tapahtumia nykyisessä tilanteessa.

Ainakaan toistaiseksi tapahtumia ei ole peruttu, mutta seuraamme koronatilannetta ja tiedotamme mahdollisista muutoksista muun muassa nettisivuillamme sekä sosiaalisessa mediassa.

Myöskään rippileirejä ei ole toistaiseksi peruttu tai siirretty. Toukokuun pienryhmäriparia lukuun ottamatta rippileirikausi alkaa Jyväskylässä kesäkuun alussa.

Seurakunta toimii asiassa ottaen huomioon THL:n ja muiden terveysviranomaisten linjaukset. Seuraamme myös muiden tapahtumia ja toimintaa järjestävien linjauksia, esimerkiksi Jyväskylän kaupungin.

Toivomme, että seurakuntalainen harkitsee osallistumistaan seurakunnan tapahtumiin, jos on hiljattain saapunut epidemia-alueelta, epäilee olleensa kontaktissa koronaviruksen sairastuneen kanssa tai jos hänellä itsellään on mahdollisesti koronavirukseen viittaavia oireita.

2020-03-11 16:21:39.0