Kirkkoneuvoston päätöksiä 27.1.

Seurakunnan kiinteistöpäälliköksi Maritta Lukkarinen

Jyväskylän seurakunnan uudeksi kiinteistöpäälliköksi on valittu talonrakennustekniikan insinööri Maritta Lukkarinen, 58. Lukkarinen työskentelee tällä hetkellä rakennusterveysasiantuntijana Suomen Sisäilmakeskus Oy:ssä. Hänellä on yli kolmenkymmenen vuoden työkokemus eri tehtävistä rakennus- ja kiinteistöalalla.

Kirkkoneuvosto oli Lukkarisen valinnassa yksimielinen. Varalle neuvosto valitsi rakennustekniikan insinööri (AMK) Tuomas Happosen. Virkaan oli yhteensä 34 hakijaa.

lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888, anu.lajunen(at)evl.fi

Taulumäen kirkkoon halutaan flyygeli

Taulumäen kirkkoon halutaan hankkia flyygeli. Kirkkoneuvosto esittää helmikuussa kokoontuvalle kirkkovaltuustolle, että se varaisi 70 000 euron lisämäärärahan käytetyn flyygelin hankintaa varten.

Seurakunnalle on tarjottu soitinta, jonka hinta lisävarusteineen ja korjauksineen on 66 300 euroa. Kyseessä on vuoden 1992 Steinwayn D-konserttiflyygeli.

Taulumäen kirkolla ei ole omaa flyygeliä. Laatusoittimella olisi mahdollista parantaa Taulumäen asemaa konserttipaikkana, ja sen myötä myös tilavuokraa konserttikäyttöön voitaisiin tarkastella uudelleen. Kirkossa on nyt yliopistolta lainattu flyygeli. Laina-aika on sidottu yliopiston päärakennuksen remontin kestoon, ja näillä näkymin soitin on palautumassa yliopistolle kuluvan vuoden loppupuolella.

Hallintojohtaja Anu Lajunen oli tehnyt joulukuussa kokoontuneelle kirkkoneuvostolle esityksen, että flyygelin hankintaa ei tässä taloustilanteessa hankittaisi. Nopealla aikataululla tulleelle hankintaesitykselle ei myöskään ollut varattu määrärahaa, ja lisäksi hankinta tulisi hankintalain ja seurakunnan hankintaohjeen mukaisesti kilpailuttaa. Kirkkoneuvosto jätti asian tuolloin äänestyksen jälkeen pöydälle.

Keskiviikon kokouksessaan kirkkoneuvosto äänesti hallintojohtajan pohjaesityksen nurin. Tuulikki Väliniemi esitti Erkki Puhalaisen kannattamana, että Taulumäen kirkkoon hankitaan flyygeli, ja että se rahoitetaan budjetin investointiosaan varattavalla 70 000 määrärahalla. Väliniemen esitys voitti äänestyksessä Lajusen pohjaesityksen äänin 9-1. Kirkkoneuvosto oli muutoin hankinnan takana, mutta neuvoston puheenjohtaja, kirkkoherra Arto Viitala äänesti hankintaa vastaan. Hallintojohtaja Anu Lajunen jätti päätöksestä eriävän mielipiteen.

Mikäli valtuusto päätyy neuvoston kanssa samalle kannalle, flyygelin hankinta toteutetaan hankintalain mukaisella kilpailutuksella.

lisätietoja: kirkkoherra Arto Viitala 0400 540 490, arto.viitala(at)evl.fi tai hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888, anu.lajunen(at)evl.fi

Seurakunta siirtyy Elisalta Soneralle

Jyväskylän seurakunnan tietoliikenneyhteyksistä vastaavan Keski-Suomen IT-yhteistyöalueen tietoliikenneyhteyksien operaattori vaihtuu. Tällä hetkellä operaattorina toimii Elisa Oyj, kilpailutuksen jälkeen uutena operaattorina aloittaa TeliaSonera Finland Oyj. Soneran tarjous on suuruudeltaan 307 440 euroa.

Kilpailutuksella tähdättiin verkon ominaisuuksien nostamiseen sekä nopeuden että teknisten seikkojen osalta. Samalla saatiin aiempaa edullisempi sopimus.

lisätietoja: tietohallintopäällikkö Jouni Lahtinen 050 549 7000, jouni.lahtinen(at)evl.fi, hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888, anu.lajunen(at)evl.fi

Wed Jan 27 19:47:01 EET 2016