Välkkärivinkit tuovat taukoja ja liikunnan iloa etäkouluun

Etäkoulupäivänkin aikana olisi muistettava pitää taukoja ja liikkua, mutta ideoita välkkätaukoon ei synny niin helposti ilman ohjausta ja koulun apuvälineitä. Ota ideoinnin avuksi Välkkärivinkit!

Välkkärivinkki on Markku ja Tiina Aution ylläpitämä sivu, jolle kasataan lyhyitä liikunnallisia videovinkkejä myös etäkoulun välitunteihin. Markku Autio työskentelee Nuori kirkko ry:n kouluttajana ja hänen työparinsa ja tyttärensä Tiina Autio opiskelee parhaillaan liikunnan- ja luokanopettajaksi Jyväskylän yliopistossa.

“Idea syntyi siitä, että halusimme varmistaa liikunnan ja taukojen pysyvän osana nuorten ja lasten koulupäivää, vaikka kotona ollaankin. Tiedämme, että opettajilla, nuorisotyöntekijöillä ja muilla kasvatusalan ammattilaisilla on nyt kädet täynnä töitä, joten halusimme osaltamme auttaa hankalassa tilanteessa”, kuvailee Markku Välkkärivinkin syntyä.

Välkkärivinkit haluaa ensisijaisesti rohkaista ja innostaa lapsia liikkumaan mahdollisimman matalalla kynnyksellä. Tästä syystä vinkit suunnitellaan niin, että ne on mahdollisimman helppo toistaa kotona ilman mitään erikoisvälineitä.

“Olemme ideoineet vinkit näin alkuun itse. Tarkoitus on, että tämä kehittyisi siihen suuntaan, että lapset voivat myös lähettää meille ideoita Välkkärivinkeissä jaettavaksi toisilleen”, Markku kertoo.

Välkkärivinkit koettiin heti alkumetreillään tarpeelliseksi, joten Tiina ja Markku päättivät alkaa julkaista vinkkejä joka päivä aina kymmeneltä aamulla. Videot on suunnattu ensisijaisesti alakoululaisille, jotka nyt ovat etäopetuksessa.

Videot julkaistaan päivittäin Välkkärivinkin FacebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, InstagramissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Nuori kirkko ry:n ylläpitämän kouluikäisille suunnatun Ttilan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Käy katsomassa ja tykkäämässä ja jaa liikunnan iloa eteenpäin!

Lisätietoja:

Markku Autio