Pääsiäisen tapahtumat piirrosvideoina, virpomistervehdys virtuaalisesti

Mitä Raamatussa tapahtuukaan palmusunnuntaina? Miksi vietämme kiirastorstaita? Entä miten kirkoissa näkyy pitkäperjantai ja miksi? Mitä tarkoittaa pääsiäisaamun riemu?

Näihin kysymyksiin annetaan lyhyt ja visuaalinen vastaus kuvakiteyttäjä  Salla Lehtipuun piirtämissä videoanimaatioissa, jotka julkaistaan tämän vuoden palmusunnuntaista lähtien. Reilun puolen minuutin mittaisia videoita on neljä: palmusunnuntai, kiirastorstai, pitkäperjantai ja pääsiäispäivät. Videot julkaistaan muun muassa osoitteessa evl.fi/paasiainenLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Sunnuntai 5.4. on palmusunnuntai. Silloin perinteisesti pienet virpojat ilahduttavat koristeellisilla vitsoillaan ja tervehtivät loruillaan. Tänä vuonna koronaepidemian vuoksi palmusunnuntain virpomistervehdyksen voi välittää virtuaalisesti.

Juuri nyt virpomistervehdys, virvon varvon, tuoreeks’ terveeks, tulevaks’ vuodeks’. Jumala sinua siunatkoon”, on erittäin ajankohtainen. Kun tänä vuonna ei voi mennä virpomaan naapurien oven taakse, halusimme mahdollistaa tervehdyksen välittämisen palmusunnuntaina näin virtuaalisesti, kirkkohallituksen asiantuntija Terhi Paananen kertoo.

Virtuaalisen virpomisvitsan voi ladata osoitteesta evl.fi/paasiainenLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja jakaa esim. Facebookissa, Instagramissa, WhatsAppissa tai sähköpostissa. Virpomistervehdykset on tehnyt graafikko Tuuli Sundén.

Fri Apr 03 15:09:48 EEST 2020