Kaupunginkirkon lounasmusiikki kuuluu kesään tänäkin vuonna

Lounaskonsertit.jpg

Kaupunginkirkko tarjoaa jälleen konserttielämyksiä lounasaikaan. Lounasmusiikkisarja kattaa tänä kesänä kaksi konserttia. Keskiviikkona 17.6. klo 12 esiintyy diplomiurkuri, musiikkineuvos Marjukka Andersson Helsingistä.

Ohjelma sisältää urkuteoksia eri vuosisadoilta ja säveltäjiltä. Mukana on tuotantoa Couperinilta, Bachilta ja Mendelsohnilta sekä harvemmin kuultuna helmenä sävellys August Maekelberghiltä 1900-luvulta.

Keskiviikkona 1.7. klo 12 kuullaan Tampereen tuomiokirkon urkuria Esa Toivolaa. Toivolan konsertti koostuu pääosin barokin ilottelusta, jyhkeällä 1800-luvun sonaatilla höystettynä.

Konsertteihin on vapaa pääsy. Molemmat konsertit ovat myös kuultavissa suorana YouTubessa Henki & elämä Linkki avautuu uudessa välilehdessä-kanavalla.

Koronatilanteen vuoksi Kaupunginkirkon henkilömäärä on rajoitettu 100 henkilöön.

2020-06-23 10:32:52.0