Kirkkoneuvoston päätöksiä 16.2.

Rippikoulu kokoaa lähes koko ikäluokan

Rippikoulun käy tänä vuonna Jyväskylän seurakunnassa noin 1000 nuorta. Lisäksi satakunta nuorta osallistuu kristillisten järjestöjen tai muiden seurakuntien järjestämiin rippikouluihin. Seurakunnan jäseniä rippikouluikäisissä on noin 1100, ja koko ikäluokka on noin 1380. Kirkkoon kuulumattomia rippikouluun on ilmoittautunut 35.

Rippikouluryhmiä on kuluvana vuonna 45. Näistä leiririppikouluja on 39, joista teemarippikouluja on kahdeksan. Tarjolla on laskettelua ja hiihtoa, muuta liikuntaa, taidetta, vesistöteemaa ja musiikkia sekä lisäksi kaksi rippileiriä Virossa ja yksi Unkarissa. Näiden lisäksi Jyväskylän seurakunta järjestää yhden kehitysvammaisten rippileirin.

Päivärippikouluja järjestetään viisi ja sen lisäksi yksi erityisnuorille suunnattu selkokielinen rippikoulu.

Rippikoulut toteutetaan alueseurakunnittain eli pääsääntöisesti leiriläiset ja leirin vastuuväki tulevat kaikki samasta alueseurakunnasta. Teemarippikoulut järjestetään alueseurakuntien ja Yhteisen seurakuntapalvelun yhteistyönä.

Valtaosa rippileireistä järjestetään seurakunnan omissa leirikeskuksissa. Päivärippikoulut pidetään omilla kirkoilla sekä seurakunnan kesäkodilla Tuomiojärven Lehtisaaressa.

Lisätietoja: rippikoulupappi Johanna Puupponen 040 560 9934, johanna.puupponen(at)evl.fi

Seurakunnan avustusten jako viivästyy

Jyväskylän seurakunnan talousarvioavustusten myöntäminen siirtyy. Kirkkoneuvosto päätti tiistain kokouksessaan palauttaa asian valmisteluun.

Seurakunta myöntää vuosittain noin kahdenkymmenentuhannen euron edestä avustuksia kirkollisiin tarkoituksiin. Tälle vuodelle avustuksia anottiin yhteensä 40 890 eurolla.

Asia palautettiin valmisteluun kirkkoneuvoston jäsen Hilkka Illmanin esityksestä. Palautusesitys voitti äänestyksessä pohjaesityksen äänin 6-4.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888, anu.lajunen(at)evl.fi

Tue Feb 16 21:00:31 EET 2016