Jyväskylän seurakunnassa järjestetään piispantarkastus piispa Simo Peuran johdolla 16.–27.9.

K U U L U T U S

Mikäli Jumala suo, toimitan Kirkkojärjestyksen 18. luvun 4–5 §:n mukaisesti Jyväskylän seurakunnassa piispantarkastuksen 16.–27.9.2020.

Piispantarkastukseen liittyvät luottamushenkilöiden kokoontumiset alkavat keskiviikkona 16.9. Säynätsalon seurakuntakodilla ja jatkuvat lauantaina 26.9. Kauppakeskus Sepässä Jyväskylän seurakunnan toimitilassa Kipinässä. Työyhteisöjen neuvottelu järjestetään 17.9. Kipinässä ja18.9. Keltinmäen kirkossa.

Piispantarkastus jatkuu keskiviikkona 23.9.2020 klo 9.00 hartaudella Kaupunginkirkossa. Tilaisuus lähetetään myös verkossa. Klo 10.30 piispa seurueineen vierailee kaupungintalolla ja tapaa kaupungin johdon. Klo 13.00 järjestetään Keski-Suomen yrittäjien kanssa yrittäjien iltapäiväkahvit Sepän Kipinässä ja klo 16.00 on työyhteisöneuvottelu Vaajakosken kirkossa.

Torstaina 24.9.2020 klo 9.00 piispa seurueineen vierailee Keskussairaalassa ja tapaa sairaanhoitopiirin johdon sekä tutustuu uuden Sairaala Novan suunnitelmiin. Klo 10.30 piispa tapaa YLE:n Jyväskylän toimituksen edustajia. Klo 13.00 piispa siunaa Keskustan alueseurakunnan uuden Silmu-tilan Valtiontalossa. Tilaisuus lähetetään verkossa. Klo 14.30 piispa seurueineen vierailee Jyväskylän yliopistolla ja klo 16.00 on työyhteisöneuvottelu Keltinmäen kirkossa.

Perjantaina 25.9. tarkastus jatkuu klo 9.00 vierailulla Huhtasuon yhtenäiskoululla, jossa piispa tapaa rehtorin ja opettajia sekä oppilaita. Klo 11.30 piispa tapaa Keskisuomalaisen päätoimittajan ja varapäätoimittajan. Klo 14.00 lähetetään paneelikeskustelu verkossa. Klo 16.00 on kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston puheenjohtajien tapaaminen. Taulumäen kirkossa pidetään konsertti klo 18.00. Konsertissa esiintyvät Jyväskylän seurakunnan kanttorit ja musiikkikasvattajat. Konsertti lähetetään myös verkossa.

Lauantaina 26.9.2020 tarkastus jatkuu klo 9.00 luottamushenkilöiden neuvottelulla Sepän Kipinässä. Siihen osallistuvat kirkkovaltuusto, kirkkoneuvosto, kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunta, arvioinnin johtokunta, muiden toimielimien puheenjohtajat, toiminnallinen johtoryhmä, tukipalvelupäälliköt, perheneuvonnan johtaja, johtava sairaalapappi ja aluekeskusrekisterin johtaja. Ruokailutauon aikana klo 11.15–12.30 piispa on tavattavissa kauppakeskuksen aulassa.

Sunnuntaina 27.9.2020 klo 10.00 kokoonnutaan piispanmessuun Taulumäen kirkkoon. Messu on avoin seurakuntalaisille ja se lähetetään myös verkossa. Messun päätteeksi kirkossa pidetään piispantarkastuksen loppupuheenvuorot.

Edellä mainittuihin kokoontumisiin voi tulla muutoksia koronatilanteesta riippuen.

Seinäjoella 4. päivänä syyskuuta 2020

Piispa Simo Peura

”Laupias, uskollinen Jumala. Me kiitämme sinua, että suuresta armostasi suojelet ja varjelet kirkkoasi maan päällä. Lähetä meille Pyhä Henkesi. Tue hiippakuntamme piispaa ja auta seurakuntamme työntekijöitä jaksamaan työssään. Anna heille ja luottamushenkilöille uusia, innostavia työnäkyjä ja rohkaise lähtemään niiden viitoittamalle tielle.
​​​​​​​Herra, salli pian järjestettävän piispantarkastuksen koitua seurakuntamme parhaaksi. Anna Kristuksen tuntemisen sekä uskon, toivon ja rakkauden lisääntyä keskellämme. Ota meistä pois kaikki, mikä ei ole sinun mielesi mukaista. Suo meille armoa, että kaikessa noudatamme pyhää tahtoasi.”

Fri Sep 11 08:46:00 EEST 2020