Kirkkovaltuuston päätöksiä 20.10.

Jyväskylän seurakunnan Yhteisen seurakuntatyön johtajaksi on valittu pastori, teologian maisteri Heli Ahonen. Kirkkovaltuusto suoritti johtajan vaalin tiistaina Keltinmäen kirkolla.

Mauri Sompa esitti virkaan valittavaksi Tero Matilaista. Kirkkovaltuusto kuitenkin valitsi virkaan kirkkoneuvoston pohjaesityksen mukaisesti Ahosen äänin 29-8.

Virkaa haki 12 henkilöä, joista yksi peruutti hakemuksensa. Hakijat olivat Heli Ahonen, Antti Hiltunen, Aarne Kiviniemi, Satu Konsti, Eero Kuikanmäki, Tero Matilainen, Jussi Ollila, Panu Partanen, Kalervo Pöykkö, Antti Toivio ja Timo Waris. Työryhmä haastatteli kuutta hakijaa, joista Heli Ahonen, Tero Matilainen ja Panu Partanen etenivät henkilöarviointiin.

Yhteinen seurakuntatyön kokonaisuus Jyväskylän seurakunnassa koordinoi seurakunnallista toimintaa, kehittämistä ja kokoseurakunnallisia erityistoimintoja sekä Taulumäen kirkon toiminnan järjestämistä.

Kirkollisveroprosentti pysyy ennallaan vuonna 2021

Jyväskylän seurakunnan veroprosentti säilyy ensi vuonna ennallaan. Kirkkovaltuusto vahvisti tiistai-iltana kirkollisveroprosentiksi 1,45.

Vuosina 20212023 Jyväskylän seurakunnan yhteenlaskettu kokonaistulos muodostuu taloussuunnitelman mukaan 1,45 prosentin kirkollisverolla noin 608 000 euroa alijäämäiseksi. Summassa ei ole huomioitu investoinneista syntyviä kustannuksia tai suunnittelukauden arvioituja satunnaisia tuottoja.

Verotuloja on tänä vuonna tilitetty syyskuuhun mennessä 0,5 prosenttia enemmän kuin vastaavana ajanjaksona viime vuonna.

2020-10-20 19:52:00.0