Piispalan rippileirillä olleiden keskuudessa lisää tartuntoja

Jyväskylän seurakunnan Piispalassa järjestetyn rippileirin jälkeen on todettu lisää koronatartuntoja leirillä olleiden keskuudessa. Tämänhetkisen tiedon mukaan tartuntoja on yhteensä seitsemän. Kannonkosken Piispalassa viime viikolla järjestetyllä rippileirillä oli työntekijät ja isoset mukaan luettuna noin 40 ihmistä.

Leiri keskeytettiin jo alkuvaiheessa työntekijän sairastumisen vuoksi. Työntekijä sai flunssaoireita ensimmäisenä yönä ja hänet kotiutettiin heti aamulla. Positiivinen testitulos tuli seuraavana yönä, minkä jälkeen leiri keskeytettiin ja kaikki siellä olleet asetettiin karanteeniin.

Myös Piispalan leiriläisten tulevaksi sunnuntaiksi, 25. lokakuuta, suunniteltu konfirmaatio on peruttu.

Osa Piispalassa olleista nuorista käy riparinsa loppuun kokonaan etänä, osa osallistuu myös viikonloppuleirille. Osa on ilmoittanut halukkuutensa osallistua rippileireille, jotka seurakunta valmistautuu järjestämään joulun aikaan. Leirien järjestäminen harkitaan terveysviranomaisten kanssa.

2020-10-21 16:23:04.0