Kirkolliskokous 3.–6.11. – istunnot videostriimataan

Kirkolliskokous kokoontuu tiistaista perjantaihin 3.–6.11. Turun kristillisellä opistolla.

Edelleen jatkuvan koronatilanteen vuoksi istuntoviikolle saapuvat vain kirkolliskokousedustajat, läsnäolo- ja puheoikeutetut sekä ne työntekijät, joiden työ edellyttää läsnäoloa paikan päällä.

Toimittajat ja muu yleisö voivat seurata istuntosalin keskustelua ja kokouksen muita tapahtumia verkon välityksellä kirkolliskokoussivuilta.

Työviikon aiheita

Avajaismessua Maarian kirkosta voi seurata suorana videostriimin välityksellä tiistaina 3.11. kello 8.30 alkaen. Messussa saarnaa Kuopion piispa Jari Jolkkonen. Arkkipiispa Tapio Luoma avaa istuntoviikon tiistaina kello 10.00.

Istuntoviikon aikana kirkolliskokous käsittelee muun muassa Kirkon keskusrahaston ja Kirkon eläkerahaston talousarviot vuodelle 2021 ja toiminta- ja taloussuunnitelmat vuosille 2021–2023.

Asialistalla ovat myös kirkkolain muuttaminen toimielinten sähköisten kokousten mahdollistamiseksi, avustus kirkollisille järjestöille koronaviruspandemian vuoksi, uusi kirkkolaki ja erityislait sekä kirkkojärjestyksen uudistaminen ja kirkon nelivuotiskertomus.

Tiede- ja opetusministeri Annika Saarikko lähettää kirkolliskokoukselle videotervehdyksensä keskiviikkona 4.11.

Fri Oct 30 11:56:07 EET 2020