Jyväskylän seurakunta rajoittaa tilaisuuksien henkilömäärää kaupungin suositusten mukaisesti ja peruu Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksia

Jyväskylän seurakunnan tilaisuuksien henkilömäärää rajoitetaan Jyväskylän kaupungin antamien suositustenLinkki avautuu uudessa välilehdessä mukaisesti. Jyväskylä on siirtynyt koronavirusepidemian kiihtymisvaiheeseen, ja tilanteen vuoksi kaupunki suosittaa, ettei seurakunnissa järjestetä yli 20 hengen tilaisuuksia sisätiloissa.

Rajoitukset ovat voimassa 13. joulukuuta asti, ja ne koskevat niin jumalanpalveluksia, konsertteja kuin viikkotoimintaa. Käytännössä linjaus tarkoittaa monien jumalanpalvelusten, konserttien ja Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksien peruuntumista.

Koronatilanteen vuoksi esimerkiksi itsenäisyyspäivän juhlajumalanpalvelukseen Taulumäen kirkossa ei voi osallistua paikan päällä kirkossa, mutta se lähetetään suorana seurakunnan Henki ja elämä Youtube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Myös Kaupunginkirkossa su 29.11. järjestettävä juhlajumalanpalvelus striimataan samalla kanavalla.

Jyväskylän seurakunnan nettisivuilla kerrotaan mahdollisimman pian ajankohtaiset tiedot niin järjestettävistä kuin perutuista tilaisuuksista. Aiemmin sovitut ulkoilmatilaisuudet järjestetään Jyväskylän seurakunnassa pääosin suunnitelmien mukaan.

Vaikka kaupungin suositus astuu voimaan maanantaina 30.11., Jyväskylän seurakunta rajoittaa tilaisuuksien enimmäismäärän kahteenkymmeneen pääosin jo 28.11. alkaen. Hautajaisten osallistujamäärässä kuitenkin noudatetaan lauantaina 28.11. aiempia rajoituksia.

– Ymmärrämme tilanteen vakavuuden ja haluamme seurakuntana olla mukana yhteisissä ponnisteluissa koronan leviämisen estämiseksi. Toivotaan, että tällä varovaisuudella osaltamme turvaisimme, että joulun lähellä voitaisiin kokoontua hieman isommallakin joukolla, Jyväskylän seurakunnan kirkkoherra Arto Viitala toteaa.

Joka sunnuntai näytämme jumalanpalveluksen yhdestä seurakuntamme kirkosta nettisivuillamme jyvaskylanseurakunta.fi sekä Henki ja elämän Youtube-kanavalla. Kanavalla on nähtävissä sekä suoratoistona että videoina myös monenlaista jouluista ohjelmaa.

Lisätiedot:

Arto Viitala, kirkkoherra