Kahdeksan päivää rukousta – Ekumeenista rukousviikkoa vietetään taas 18.–25.1.

Kristittyjen ykseyden ekumeeninen rukousviikko on kansainvälinen rukousliike, joka on laajasti tunnettu niin meillä kuin muualla. Kyseessä on kahdeksan päivää rukousta ykseyden puolesta vuosittain, aina samaan aikaan 18.-25. tammikuuta. Rukousviikon perinteet ovat pitkät, sitä on vietetty jo yli sata vuotta.

Vuoden 2021 rukousviikonLinkki avautuu uudessa välilehdessä kansainvälinen materiaali on valmisteltu Grandchampin luostariyhteisössä Sveitsissä. Viikon teema on ”Pysykää minun rakkaudessani, niin tuotatte paljon hedelmää”.

Perinteiset ekumeenisen rukousviikon tilaisuudet pidetään tänä vuonna Jyväskylässä yhtenä suoratoistettavana tilaisuutena maanantaina 18.1.2021 klo 19 Helluntaikirkosta. Tapahtumaan pääset mukaan YoutubessaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tunnin pituisessa tapahtumassa puhuvat muun muassa Jyväskylän seurakunnan kirkkoherra Arto Viitala, katolisen Pyhän Olavin seurakunnan Isä Anders sekä Jyväskylän ortodoksisen seurakunnan kirkkoherra Timo Mäkirinta. Ohjelmassa myös yhteistä rukousta ja laulua, illan isäntänä toimii Jyväskylän helluntaiseurakunnan johtava pastori Esa Hyvönen

2021-01-13 13:49:55.0