Teos ja Suomen ev.lut. kirkko järjestävät yhteisen lastenrunokilpailun

maailma_uutiseen.jpg

Kustannusosakeyhtiö Teos ja Suomen evankelis-luterilainen kirkko järjestävät yhteisen lastenrunokilpailun. Maailmanpyörässä-kilpailu käynnistyy 1. helmikuuta ja päättyy 31. toukokuuta 2021.

Runojen ja lorujen toivotaan käsittelevän erilaisia katsomuksia ja kulttuureja osana lapsen elämysmaailmaa − leikillisyyttä, monikielisyyttä ja moniäänisyyttä, joka syntyy, kun kohtaa toisen tai kun saa kertoa itsestään toiselle. Kirjoituskilpailu on avoin kaikille yli 16-vuotiaille kirjoittajille. Siihen voi osallistua enintään viidellä suomenkielisellä runolla.

Teos julkaisee kilpailun parhaimmistosta kuvitetun Maailmanpyörässä-lastenrunokirjan helmikuussa 2022. Lisäksi voittaja saa palkinnokseen 2 000 euroa, toiseksi tullut 1 000 euroa ja kolmanneksi tullut 500 euroa.

Kilpailun tuomaristoon kuuluvat kirjailijat Silja Järventausta ja Tomi Kontio, Kulttuuri- ja uskontofoorumi Fokus ry:n toiminnanjohtaja Marja Laine, Kirkkohallituksen varhaiskasvatuksen asiantuntija Ilkka Tahvanainen sekä Teoksen kustannuspäällikkö Maarit Halmesarka.

Osallistumisohjeet: www.teos.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Mon Feb 01 09:46:00 EET 2021