Piispa Simo Peura siunaa sairaala Novan kappelin käyttöön

Uuden sairaala Novan kappeli siunataan käyttöön torstaina 27.5. kello 13. Tilaisuutta on mahdollisuus seurata suorana lähetyksenä Jyväskylän seurakunnan Youtube-kanavalla Henki ja elämä osoitteessa youtube.com/henkielama.

Tunnukseton kappeli on avoinna kaikille uskontokuntaan tai kristilliseen kirkkokuntaan katsomatta. Jatkossa sairaalapastorit järjestävät tilassa noin kymmenen hengen siunaus- ja saattohartaustilaisuuksia. Näihin tarpeisiin kappelista löytyvät ikoni, pöytäristi ja virsikirjat.

Sairaalapastori Katriina Ilvesmäki iloitsee tilan vaaleista puupenkeistä ja seinien puuosista, jotka luovat kappeliin lämmintä tunnelmaa. "Surun keskellä on raskasta, ja elämän rajallisuuden edessä olemme jokainen samassa tilanteessa. Kappelissa käännymme Jumalan puoleen. Meitä lohduttaa toivo, joka kantaa rajan ylitse", hän sanoo.

Lapuan hiippakunnan piispa Simo Peura siunaa uuden toimitilan käyttöä varten. Häntä avustavat Katriina Ilvesmäki, Jyväskylän helluntaiseurakunnan johtava pastori Esa Hyvönen ekumeenisen yhteistoimikunnan edustajana sekä sairaalasielunhoidon yhteisjohtokunnan puheenjohtaja Leena Ruotonen. Johtaja Juha Kinnunen tuo tilaisuuteen Keski-Suomen sairaanhoitopiirin tervehdyksen. Musiikista vastaavat Jyväskylän seurakunnan musiikin ammattilaiset Laura Kaartinen ja Maria Salmela.

Lisätietoja:

Johtava sairaalapastori Katriina Ilvesmäki, Jyväskylän seurakunta