Kehittyvät kuorot kokoontuvat Jyväskylässä helluntaiaattona

Kehittyvien laulajien kuorot eri puolilta Suomea kokoontuvat ensimmäistä kertaa yhteen helluntaiaattona Jyväskylässä. Tapahtumaan on ilmoittautunut kuoroja kahdeksasta seurakunnasta Jyväskylästä, Siuntiosta, Espoosta, Lemiltä ja Helsingistä.
- Tarkoitus on tavata toisiamme, oppia uutta ja saada uutta iloa ja intoa kuoroissa laulamiseen, tiivistää Kuokkalan alueseurakunnan kanttori Sirpa Lampinen.

Koko ajan kasvava Kehittyvien kuorojen joukko ei ole tiettävästi kokoontunut yhteen näin suurella joukolla koskaan aikaisemmin.
- Matalan kynnyksen kuorot ovat aika uusi asia seurakuntien ja kuntien musiikkikentässä, joten pitkiä traditioita ei ole ehtinyt vielä muodostua, Lampinen toteaa.

Kaksikielinen työpaja järjestetään Taulumäen kirkossa. Workshop-päivän ohjaajana toimii Porvoon hiippakunnan hiippakuntasihteeri Jan Hellberg. Hän ohjaa kuoroja sekä suomenkielisen että ruotsinkielisen virsikirjan lisävihkon uusien virsien ja rytmikkäiden laulujen pariin. Päivä päättyy helluntaiaaton messuun, jossa lauletaan päivän aikana opeteltuja virsiä. Seurakuntalaiset ovat tervetulleita mukaan messuun.

Kehittyvien kuorojen työpaja 14.5. klo 13 alkaen Taulumäen kirkossa.
Helluntaiaaton messu (suomi-ruotsi) 14.5. klo 18 Taulumäen kirkossa.

Mon May 09 14:06:21 EEST 2016