Jyväskylän seurakunnan häätapahtumassa vihitään 20 paria luonnon keskellä Suomen luonnon päivänä 28.8.

Elokuun viimeinen lauantai on Jyväskylässä täynnä rakkautta, kun Jyväskylän seurakunnan papit vihkivät pareja Suomen luonnon päivänä 28.8. kello 13 alkaen järvien, metsien ja harjujen maisemissa eri puolilla kaupunkia.

Viiteen eri vihkipaikkaan, Harjun portaille Jyväskylän keskustaan, Paljaspään huipulle Säynätsaloon, Kalasaaren paviljongin rantakalliolle, Vaajakosken Naissaaren puistoon ja Korpilahden satamaan on ilmoittautunut yhteensä 20 avioituvaa paria Jyväskylän seudulta ja muualta Suomesta. Lisäksi yksi pari juhlistaa tapahtumassa avioliittonsa 10-vuotisvuosipäivää avioliiton siunaushetkellä. Ilmoittautuminen tapahtumaan päättyi 16.8.

Vihittäväksi saapuvat tarvitsevat mukaansa tulevan puolison lisäksi vain sormukset, henkilöllisyystodistukset sekä todistukset avioliiton esteiden tutkinnasta. Seurakunta vastaa parien vihkimisestä, vihkipaikkojen lupajärjestelyistä sekä haluttaessa tunnelmaan sopivasta elävästä musiikista. Vihkimisissä noudatetaan Jyväskylän seurakunnan tuolloin voimassa olevia koronaohjeistuksia.

Wed Aug 18 11:25:00 EEST 2021