Kirkolliskokous kiitti eläkkeelle siirtyvää piispa Simo Peuraa

Turussa viime viikolla kokoontuneen kirkolliskokouksen kauden päätösistunnossa perjantaina 12.11. kiitettiin viimeistä kertaa kirkolliskokoukseen osallistunutta Lapuan piispa Simo Peuraa

Vuoden 2022 tammikuussa piispan tehtävästä eläkkeelle jäävä piispa Peura totesi, että hänen tehtävänsä tässä kirkossa on ollut saarnata lakia ja evankeliumia; lakia vähemmän, evankeliumia sitäkin enemmän: ”Tämä tehtävä on tärkeä, se synnyttää kirkon ja sen varassa kirkko voi mennä eteenpäin. Kristusta on pidettävä esillä yhä uudestaan, koska me emme selviä ilman häntä.”

Kokouksen päätössanoissaan arkkipiispa Tapio Luoma pohti päätöksenteon haasteita:

”Kun keskustelu on avointa ja mielipiteiden vaihto kunnioittavaa, kun annamme toisillemme luvan olla oma itsemme, kun ymmärrämme vastuullisen tehtävän ja pitkien päivien itsessämme ja toisissamme aiheuttaman väsymyksen ja kun tajuamme olevamme samalla puolella kaikista erimielisyyksistä huolimatta, päättäjän taakka on keveämpi. Siitä kasvaa lopulta myös päättäjän suurin ilo.”

KirkolliskokouksenLinkki avautuu uudessa välilehdessä seuraava istuntokausi alkaa tiistaina 3.5.2022.

2021-11-15 09:22:11.0