Koronarajoitukset vaikuttavat seurakunnan toimintaan myös helmikuussa

Lasten ja nuorten toiminta sekä jumalanpalvelukset jatkuvat Jyväskylän seurakunnassa myös helmikuussa. Aikuisten sisätiloissa järjestettävä ryhmätoiminta sekä perheryhmät pysyvät tauolla ainakin 20. helmikuuta saakka.

Jumalanpalveluksiin voi osallistua 20 henkilöä. Sunnuntaisin näytetään suorana lähetyksenä yksi jumalanpalvelus seurakunnan Henki ja elämä -Youtube-kanavalla, youtube.com/henkielama.

Lähimpien omaisten osallistuminen kirkollisiin toimituksiin pyritään Jyväskylän seurakunnassa turvaamaan myös koronatilanteen vaikeutuessa. Myös muut lakisääteiset palvelut toimivat seurakunnassa koronasta riippumatta.

– Kaste- ja vihkitilaisuuksissa sekä hautaan siunaamisissa raja voi hieman ylittyä lähimpien omaisten osalta, Yhteisen seurakuntatyön johtaja Heli Ahonen kertoo.

Seurakunta pyrkii koronatilanteessa rajoittamaan lasten ja nuorten elämää mahdollisimman vähän.

– Se on ollut linjana koko yhteiskunnassa. Pitkään jatkuneen pandemian henkiset vaikutukset ovat nuorille huomattavasti suuremmat kuin aikuisille, siksi tavoitteena on turvata heille mahdollisimman normaali lapsuus ja nuoruus, Heli Ahonen huomauttaa.

Myös rippikoulut on aloitettu koronaturvallisesti pienemmissä ryhmissä. Viikonloppuleirit on korvattu lähikokoontumisina. Talvilomaviikolle on suunniteltu muutamia leirejä, joita ei ole ainakaan toistaiseksi päätetty siirtää myöhemmäksi.
​​​​​​​
Diakoniavastaanotot toimivat toistaiseksi normaalisti. Asioista voi keskustella oman alueen diakoniatyöntekijän tai päivystävän papin kanssa. Päivystävä pappi on tavoitettavissa arkisin kello 9–15. Seurakuntatoimisto osoitteessa Vapaudenkatu 47 (muun muassa kaste-, hautajais- ja vihkivaraukset) ja Aluekeskusrekisteri osoitteessa Ailakinkatu 17 (muun muassa virkatodistukset) palvelevat ilman ajanvarausta ma−pe kello 9−15. Yhteyttä suositellaan ottamaan puhelimitse ja sähköpostitse, tarvittaessa myös tapaaminen paikan päällä on mahdollinen.

Ajankohtaisimmat tapahtumatiedot sekä tiedot toiminnastamme löytyvät verkkosivuiltamme jyvaskylanseurakunta.fi.

2022-01-25 15:18:14.0