Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan lapsia ja nuoria

Vuoden 2022 Yhteisvastuukeräyksellä autetaan koronapandemian seurauksista kärsiviä lapsia ja nuoria. Monet nuoret kärsivät etäopiskelun ja eristäytymisen tuomista haasteista sekä yksinäisyydestä, ahdistuksesta ja toivottomuudesta. Keräyksen teemana on Lahjoita mulle huominen.

Keräyksen tuotosta 40 prosenttia jää nuorten hyväksi Suomessa tehtävään työhön seurakuntien ja Lasten ja nuorten keskuksen toiminnan kautta. 60 prosentilla avustetaan kehittyvien maiden katastrofialueiden asukkaita Kirkon Ulkomaanavun työn kautta.

Jyväskylän seurakunnan tuotto-osuus käytetään Vivo-valmennuksessa olevien nuorten tukemiseen. VIVO – Virtaa, Innostusta, Voimaa ja Osallisuutta – on Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradian toimintaa.

– Monilla nuorilla on tukitoimista huolimatta jäänyt ammatillinen koulutus tai lukio kesken. Vivo-valmennuksessa heitä autetaan takaisin opintoihin ja yhteyteen toisten nuorten sekä turvallisten aikuisten kanssa, Jyväskylän seurakunnan keräyspäällikkö, diakonian asiantuntija Kirsi Lepoaho kertoo.

– Yhteistyössä Vivo-valmennuksen, Jyväskylän seurakunnan erityisnuorisotyön ja oppilaitostyön sekä nuorten kanssa ideoidaan erilaista ryhmä- ja leiritoimintaa..

Vuoden loppuun jatkuva Yhteisvastuukeräys alkaa sunnuntaina 6.2.2022. Jyväskylän seurakunnan jumalanpalveluksissa kerätään kolehti Yhteisvastuun hyväksi. Taulumäen iltamessu kello 18 on nähtävissä suorana lähetyksenä osoitteessa youtube.com/henkielama.

Lahjoittaminen Jyväskylän seurakunnan Yhteisvastuukeräykseen:

•    Lähikeräysten ohella tai sijasta voit antaa lahjoituksen MobilePay-numeroon 69200 tai tekemällä lahjoituksen Jyväskylän seurakunnan nettilahjoitussivulla osoitteessa yhteisvastuu.fi/jyvaskyla.

•    Jos lahjoitat pankin kautta, lisää lahjoitukseesi Jyväskylän seurakunnan viitenumero 307114.  Yhteisvastuun pankkitilit ovat: Aktia FI82 4055 0010 4148 41, Nordea FI16 2089 1800 0067 75 ja Pohjola pankki FI14 5000 0120 2362 28.

Lisätietoja keräyksestä

2022-02-02 09:57:33.0