Seurakunta auttaa Lehtisaaren tulipalon järkyttämiä

Lehtisaaren kesäkodin eilinen tulipalo on vavahduttanut monia. Mikäli tarvetta on, asiasta voi keskustella Jyväskylän seurakunnan päivystävän papin kanssa soittamalla numeroon 040 535 2328. Päivystävälle papille voi myös laittaa sähköpostia osoitteella jklsrk.nettipappi(at)evl.fi. Seurakunta on järjestänyt keskusteluapua myös työntekijöilleen.

Palo sai alkunsa vahingossa, lasten tulitikkuleikeistä. Seurakunta korostaa, että syyttely on asiassa turhaa.

- Toivon, että etenkin sosiaalisessa mediassa asian yhteydessä harrastettu tuomitseminen lopetettaisiin. Asianosaisilla on varmasti kurja olo ilman sitäkin, kirkkoherra Arto Viitala muistuttaa.

- Tärkeintä on, että ihmiset saatiin turvaan.

Lehtisaari-ilta huomenna

Kesän toiminta Lehtisaaressa on nyt mietinnässä, samoin saaren tulevaisuus. Huomenna perjantaina seurakunta järjestää Lehtisaari-muistelot Viitaniemen rannassa kello 18. Asiasta kerrotaan lisää, kun järjestelyt tarkentuvat.

Lehtisaaren päärakennus tuhoutui keskiviikkona iltapäivällä tapahtuneessa tulipalossa täysin. Muut rakennukset ja saaren puusto säilyivät. Seurakunnan vakuutukset ovat kunnossa.

Lisätietoja:
kirkkoherra Arto Viitala
0400 540 490, Yhteisen seurakuntapalvelun johtaja Jukka Helin 050 518 5445 ja nuorisotyönohjaaja Pasi Bom 050 549 7011

2016-06-16 10:48:01.0