Kirkkovaltuuston päätöksiä 8.2.2022

- Kirkkovaltuusto hyväksyi muutokset seurakunnan johtovirkoihin. Jyväskylän seurakuntaan perustetaan henkilöstöjohtajan virka, johon siirtyy nykyinen hallintojohtaja Anu Hanhinen. Kirkkovaltuusto päätti lisäksi hallintojohtajan viran tehtävänkuvan ja kelpoisuusvaatimuksen muuttamisesta sekä talouspäällikön viran muuttamisesta talousjohtajaksi. Muutosten taustalla on muun muassa viimevuotisessa piispantarkastuksessa havaittu tarve kohdistaa lisäresurssia seurakunnan hallintoon.

- Kirkkovaltuusto hyväksyi kirkkoneuvoston vastauksen Siiri Muhosen ja kolmen muun kirkkovaltuutetun aloitteeseen isosten ja yövahtien palkkioiden korottamisesta. Nykyistä leirikohtaista palkkiota voidaan korottaa 10 eurolla jo vuoden 2022 rippikoululeireistä alkaen. Palkkio on pitkään ollut 60 euroa. Yhteisen seurakuntatyön johtokunta jatkaa asian valmistelua vuoden 2023 toiminta- ja taloussuunnittelun yhteydessä tarkastellen muun muassa palkkion suuruutta ja isostehtävän suhdetta toisaalta vapaaehtoistyöhön ja toisaalta työsopimussuhteisiin tehtäviin.

2022-02-08 19:05:00.0