Yhteisvastuukeräys alkaa – tukea nuorten hyväksi tehtävään työhön

Yhteisvastuukeräys kerää tänä vuonna varoja nuorille, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla. Keräys alkaa 4. helmikuuta.

Tuotosta ohjataan 40 prosenttia Suomen evankelis-luterilaisille seurakunnille ja HelsinkiMissiolle nuorten hyväksi tehtävään työhön. Maailman katastrofialueiden nuorten auttamiseen suunnataan 60 prosenttia tuotosta. Apu menee perille Kirkon Ulkomaanavun työn kautta.

Jyväskylän seurakunnan tuotto-osuus – 20 prosenttia – ohjataan Pelastakaa Lapset ry:n
harrastustukitoimintaan. Varoilla tuetaan Jyväskylässä asuvien perheiden lasten ja nuorten
harrastuksia.

– Lapsiperheiden köyhyys kasvaa. Monissa perheissä rahat eivät enää riitä lasten harrastusmaksuihin. Nuorten yksinäisyyden lieventämisessä harrastuksen löytäminen ja sen jatkamisen mahdollistaminen on todella tärkeää, Jyväskylän seurakunnan diakonian asiantuntija Kirsi Lepoaho muistuttaa.

Yhteisvastuukeräykseen voi osallistua lähikeräysten lisäksi verkossa osoitteessa yhteisvastuu.fi/jyvaskyla tai MobilePaylla numeroon 69200. Näin tehdyt lahjoitukset kerryttävät Jyväskylän seurakunnan keräystulosta, ja niistä osa ohjautuu paikalliseen avustamiseen.

Jyväskylän seurakunnassa järjestetään myös paljon tapahtumia, joiden tuotto käytetään Yhteisvastuun hyväksi. Yhteisvastuutapahtumat löytyvät osoitteella jyvaskylanseurakunta.fi/yhteisvastuu.

Thu Feb 01 13:53:00 EET 2024